10 Načel TaoChi-ja

10 Načel TaoChi-ja 2018-01-12T22:16:10+00:00

1. DRŽA

Pri vadbi Qigonga ohranjajte ves čas poravnano hrbtenico, da lahko Qi nemoteno kroži, rahlo pokrčena kolena in rahlo upognjeno križnico navznoter.

Sledite napotkom inštruktorja.

2. DIHANJE-IZREDNEGA POMENA

Dihajte z vsem svojim telesom: umiri in uravnovesi svoj um in telo z vdihom in izdihom. Prisluhni svojemu dihu. S tem se razširi zavedanje, Qi začne krožiti in te privede do božanske prisotnosti.
Dihanje je v Qiging posebnega pomena, značilno je, da dihamo trebušno, s prepono. Najpogosteje pri vdihu izbočimo spodnji trebušni del, pri izdihu pa ta del potegnemo noter. Dih moramo spustiti v energijsko točko Dantien, ki je približno 3-4 centimetrov pod popkom. Dantien je energijski center, v katerem najlažje z globokim, lahkotnim dihanjem zbiramo Qi energijo. Takšno dihanje ne pomeni, da v resnici dihamo s trebuhom, temveč da trebušne mišice pritiskajo pri dihanju na pljuča in naredijo dihanje bolj temeljito. Zdravilni učinki takšnega dihanja so: masaža notranjih organov, pospeševanje krvnega obtoka, krepitev srčne mišice, povečanje vitalne kapacitete pljuč. Tovrstno dihanje nas duševno umiri, uravnovesi in zbistri um – izboljša pozornost.

Dihajte naravno-trebušno. Vdih in izdih skozi nos.

3. UM

Zamenjajte tisoče misli z enim zavedanjem in osredotočanjem na počasne, tihe in usklajene gibe. Ne ignorirajte uma, le utišajte ga. To neguje mirnost, zavzetost in ubranost.

4. NAMERA

Naj bo qi voden skozi umirjeno pozornost, podajte namero svoji biti, da ste v miru in v tem v trenutku vadbe odmislite ves zunanji svet. Qi-energija potuje tja, kamor jo vi napotite, vedno vas sliši. Naj vas ne vodi moč mišic in naprezanje. Lahkotnost je ključ gibanja, ki neguje notranjo moč in varčuje z energijo.

5. GIBANJE

Premakni se iz središča: gibanje prihaja iz Dantiana-energijskega središča telesa lociran približno 1,5 palca pod popkom. Zdravilni Qigong ni usmerjen v togo gibanje rok in nog. Qi izvira iz fontane moči-popka, kjer se nahaja horizontalni meridian, ki daje stabilnost telesu pri premikanju. Premik izvira iz pasu in hrbtenice.
Pomembna razlika pri izvajanju počasnih gibov je, da se kretnje v baletu izvajajo zato, da se izrazi nek estetski vidik, kretnja v Qigong pa ima globlji pomen: odpira meridian, sproža pretok energije, itd. Razumevanje te razlike je začetek na dolgi poti izpopolnjevanja in napredovanja v Qigongu.

6. PRETOK

Ni potrebno v vadbo vložiti ves svoj napor. Vadite s 70% svoje zmogljivosti. To vam omogoča, da ostanete pretočni in lažje usmerjate svojo življenjsko energijo po meridianih in 3-eh energetskih centrih z večjo pozornostjo.

7. SPROSTITEV

Torej pozornost je lahkotna, občutki so lagodni in sproščeni. Ne sme nas skrbeti, če med vadbo začnemo zehati, se znojiti, tresti, če zajokamo, se nam spahuje ali imamo vetrove. Vse našteto je zelo koristno ter kaže, da se naše telo osvobaja nakopičenih strupov in da že odpravlja težave.

8. ZAUPANJE

Zaupajte in prisluhnite naravni inteligenci vašega telesa. Zaupajte svojemu notranjem glasu, svoji čuječnosti, da vas vodi.

9. VERA

Predajte svoje srce sproščeni vadbi za dostop do neposredne najvišje naravne modrosti za vaše najvišje dobro in dobro vseh bitij.

10. ODLOČNOST

Bodi svetilka sebi in drugim. Skrbno izpelji svojo osvoboditev od zunanjega kaosa. Nihče tega ne more storiti zate. Zdravilni Qigong lahko vadite kot sprostilno-meditativno in zdravilno vadbo ali kot borilno veščino. Največja razlika je v količini vloženega truda in časa. Vadba zdravilnega Qigonga za zdravje in vitalnost zahteva približno 15 do 30 minut vsakodnevne in telesno nezahtevne vadbe.

Namaste